söndag 6 oktober 2013

Mantra på S

Träningsdos vecka 40:

Månd  - styrketräning/1 tim
              zumba/1 tim
Tisd    -  löpning/8,2 km
              body balance/1 tim
Onsd  -  simning 1 100 m
Tors   -  styrketräning/1 tim
              löpning/3,7 km
Fred   -  spinning/30 min
              poweryoga/30 min
Lörd   -  -----
Sönd  -  cykling/58 km
              yinyoga/1 tim 15 min



Ännu en helt underbar höstvecka med sol och värme hela dagarna att träna i, och njuta av!

Bortsett från i lördags då... Lördagar är egentligen en av mina springdagar, men när vi vaknade och hörde skvalet utanför det halvöppna sovrumsfönstret - och något senare tittade ut på grådiset som låg och tryckte sig mot marken - så fattade hundarna och jag ett gemensamt och enhälligt beslut att ta en vilodag inomhus. Bortsett från de 154 (korta, men snabba!) stegen tur & retur hönshuset. Morgon & kväll. Det tyckte vi räckte.





Vissa veckor känns träningen bara sååå skön och man känner sig stark, frisk och glad - den här veckan har varit en riktig sån skönvecka då det känts som att jag sprungit fortare, simmat bättre och cyklat snabbare än vanligt. Det är bara att ödmjukt tacka och ta emot, för av erfarenhet vet jag att när som helst så kan det plötsligt kännas tungt, tungt, tungt eller så blir man förkyld eller skadad. För så är ju livet - oförutsägbart och spännande.

För att hantera tunga och ibland sk*tjobbiga träningspass då man känner sig svag, långsam och/eller klumpig så bestämde Marie och jag, på cykelturen runt Mjörn idag, oss för att vi ska börja med lite mental träning och använda ett mantra varje gång det känns motigt; 

JAG ÄR STARK, SNABB, SMIDIG!
JAG ÄR STARK, SNABB, SMIDIG!!
JAG ÄR STARK, SNABB, SMIDIG!!!

J

Ha en bra vecka och på återhörande!










  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar