söndag 24 februari 2013

Bodybalance = skön träning

Träningsdos, vecka 8:

Ons-  spinning + CXWORX /30 + 30 min
Fre - spinning + poweryoga  /30 + 30 min
Lör - bodybalance /1 tim + rask promenad runt lilla Delsjön/ 1½ tim
Sön - distanscykling /1½ tim

Många par skor blir det när man tränar varierat; skid-, cykel-, gym- och springskor

Hade glömt hur roligt, skönt och nyttigt för kroppen det är med bodybalance (BB)! När jag kom igång med träningen igen för drygt två år sedan provade jag på flera olika klasser, och förutom BB även CXWORX och poweryoga. Alla är en blandning av olika träningsformer, och så där i början kunde jag inte riktigt skilja dem från varandra eftersom det i vissa fall är samma typ av övningar. Över tid har det blivit att jag gått två morgnar i veckan på spinning och CXWORX eller poweryoga, och eftersom BB bara gått kvällstid (då jag aldrig tränar) och lördag förmiddag så har  det liksom inte blivit av att boka in mig. När jag nu provade på nytt så bara älskade jag det, och det kommer definitivt att införlivas i mitt träningsprogram! Det betyder inte att de andra passen får stryka på foten, utan att det i stället blir ytterligare ett pass/vecka :-)!

 (Lånad bild)

Känner mig så himla vinglig och osäker på att åka skidor i framför allt ospårade nerförsbackar, så balansen är något som jag absolut behöver träna upp jättemycket. Utöver BB måste jag hitta fler specifika övningar, för att till nästa säsong kunna känna mig lite säkrare när det bär utför.


Att planera är halva nöjet för mig, så för närvarande sitter jag och filar på nästa tvåmånadersperiods träningsprogram, där det förhoppningsvis kan bli både löpning och cykling utomhus - det ska bli underbart!

Snart börjar utomhusträningen, och sedan dröjer det inte länge innan man kan känna doft av syren!



2 kommentarer:

  1. Och kanske kommer jag cykla med dig någon gång ibland i syrendoften. =) Gillar förresten skokortet...

    SvaraRadera
  2. Hi, hi - du får MER än gärna cykla med! Men då får du nog låna min svarta panther och jag ta din gamla oväxlade ;-).

    SvaraRadera